Co umím udělat dobře – popis

 

Jméno práce: Co umím udělat dobře

Slohový útvar: Popis

Přidal(a): Marcus464

 

 

 

 

 

Rozcvička

            Téměř každý z nás jistě někdy slyšel, že by se měl před sportem dobře rozcvičit, aby nedošlo k nežádoucím zraněním. Natažené svaly, vazy a pohmoždění jsou jistě velmi nepříjemná. Pokusím se vám tedy alespoň obecně nastínit, jak by mělo správné rozcvičování vypadat.

První fáze – zahřátí svalů

Aby nedocházelo při protahování ke křeči nebo natažení svalu, musíme dostat své tělo do určité provozní teploty. Pokud máme k dispozici větší prostor, můžeme se lehce rozběhat. Pakliže je k dispozici rotoped nebo jiné jemu podobné zařízení, využijeme jej. Dáváme pozor na to, abychom nezvolili příliš rychlé tempo, které by mohlo být pro nás spíše kontraproduktivní. Došlo by totiž k tomu, čemu se chceme vyhnout, a to je natažení některého ze svalových úponů. Tento lehký pohyb vykonáváme alespoň 10 minut.

Druhá fáze – stretching (protahování)

Ve chvíli, kdy jsme dostatečně zahřátí, můžeme přejít na stretching jednotlivých šlach a úponů. Dbáme na to, abychom při protahování necítili bolest, ale pouze mírný tlak. Začínáme vždy od konce nohou, to znamená: kotníky, Achillovy šlachy, lýtkové svaly, zadní stehenní svaly, přední stehenní svaly, třísla, zádové, břišní svaly, bicepsy a nakonec krční svalstvo. Po celkovém rozcvičení můžeme popřípadě ještě protáhnout některé části těla, které jsou při vybraném druhu sportu namáhány více.

Třetí fáze – výklus a opětný stretching

Po ukončení fyzické aktivity bychom neměli zapomenout na výklus (velmi uvolněný běh alespoň 10 min) a závěrečné lehké protažení. Třetí fázi není radno podceňovat. Během odbouráme kyselinu mléčnou, která se hromadí ve svalech při sportu a způsobuje známou „svalovici“ (bolest namožených svalů, většinou se projevuje druhý nebo třetí den po cvičení). Závěrečný stretching nám zase uvolní svaly a zamezí zkracování šlach.

Teď už tedy víme, co a jak dělat před sportem, abychom si nepřivodili nepříjemné zranění. Nejprve se dobře zahřejeme, protáhneme svaly a nakonec lehce vyklusáme.

 

 

 

Hodnocení: 2

 

KLADY:

* SPLNĚN ROZSAH

* TEXT LOGICKY ČLENĚNÝ, ARGUMENTACE SROZUMITELNÁ

* BOHATÁ SLOVNÍ ZÁSOBA

* SPLNĚNO TÉMA

* MINIMUM PRAVOPISNÝCH A TVAROSLOVNÝCH CHYB

ZÁPORY:

* SLOHOVÝ ÚTVAR SPLNĚN, ALE VYŽADUJE MNOHEM PODROBNĚJŠÍ POPIS VE DRUHÉ ČÁSTI – NEZNALÝ ČTENÁŘ NETUŠÍ, CO JE TO PROTÁHNOUT SVALY, JAKÝMI POHYBY TO MÁ UDĚLAT, VY MU TO V TEXTU MUSÍTE VYSVĚTLIT, ALESPOŇ NA NĚKOLIKA PŘÍKLADECH






—————————————————————————

 Stáhnout práci v PDF  Upozornit na chybu

 Učebnice k maturitě  Maturitní kurzy

 Učebnice k VŠ přijímačkám  Kurzy na přijímačky

—————————————————————————

  • Popis mého kamaráda – popis postavy
  • Jak by měl vypadat můj první byt – popis
  • Okno je skleněná loď, připoutaná k břehům mé světnice – popis
  • Praha – popis města