Hunger Games – recenze

Jméno práce: Hunger Games

Slohový útvar: Recenze

Přidal(a): BaraK

Hunger Games

První část závěrečného dílu Hunger Games předznamenává dramatický konec. Po dvou hodinách se ho však nedočkáte.

Hlavní hrdinka Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) pokračuje ve své cestě za osvobozením země Panem, rozdělené do třinácti krajů, jimž vládne hlavní město Kapitol. Po prvních dvou krvavých dílech, kdy Katniss bojovala o svůj život v Hladových hrách, se nyní musí rozhodnout, zda se přidá na stranu rebelů a stane se tak tváří povstání proti prezidentu Snowovi (Donald Sutherland) a celému vládnoucímu Kapitolu. Jejím hlavním úkolem je přesvědčit lidi k boji prostřednictvím proklam, které ukazují Katniss plnou síly a odhodlání – přesně tak, jak ji obyvatelé Panemu znají z arény Hladových her. Katniss s televizním štábem cestuje po zdecimovaných krajích, snaží se obyvatelům poskytnout pomoc a probudit je z apatie. Zároveň však bojuje sama se sebou a v myšlenkách se stále vrací ke svému kamarádovi z arény – Peetovi (Josh Hutcherson) –, kterého Kapitol ihned po skončení her zajal. Peeta je využíván k propagandistickému protiútoku, jímž se prezident Snow snaží zastavit vzrůstající neklid v zemi a omezit Katnissin vliv.

Právě ve chvíli, kdy se děj po dvou hodinách dostává k vrcholu, zaznívají závěrečné titulky a vy odcházíte se smíšenými pocity.

I přes fakt, že se tvůrci v čele s režisérem Francisem Lawrencem na úkor ucelenosti děje mohou radovat z výdělku, který se po premiéře druhé části závěrečného dílu pravděpodobně ještě zdvojnásobí, je první část povedená a to především v emoční rovině. Přestože se ve dvou hodinách tolik nestane, nejde pouze o plytké vyplnění času. Právě dramatické a gradující scény jsou tím, co z příběhu pro teenagery dělá film koukatelný i pro starší generaci.

Za povšimnutí stojí semknutost obyvatel celého Panemu a bezhlavé následování impulsivní Katniss, jakožto vůdkyně masy. Ta je v celém díle vyzdvihována a postavy jako Hurikán (Liam Hemsworth), Haymitch (Woody Harrelson), Plutarch (Philip Seymour Hoffman) nebo Cetkie (Elizabeth Banks) jsou spíše upozaděni v jejím poli působnosti. Na druhou stranu tak filmaři zdůraznili postavení Katniss v celém příběhu a poukázali na roli silného vůdce, který je pro revoluci nezbytný.

Můžeme doufat, že závěrečná část dodá celému třetímu dílu opravdovou gradaci a očekávané rozřešení.

Hodnocení: 1 = výborně