Lidé v síti – úvaha

 

Jméno práce: Lidé v síti

Slohový útvar: Úvaha

Přidal(a): Airy

 

 

Lidé v síti

Jak moc nás v současné době ovlivňují sociální média? Tato otázka se stává jedním z velmi aktuálních témat našich životů. Student střední školy tráví průměrně 10 hodin týdně jen aktivitami na sociálních sítích. Deset hodin týdně je podle mého názoru opravdu hodně a tento čas by mohli studenti využít daleko lépe, než se zabývat tím, co se kdy, kde a jak stalo. Na druhou stranu se díky sociálním médiím můžeme spojit s okolním světem nebo s přáteli, kteří žijí v jiných zemích během několika vteřin, což v dřívějších dobách nebylo možné.

Ale pojďme se vrátit k původní otázce. Jak moc nás sociální média ovlivňují? Je opravdu tak důležité, abychom byli stále “online”? Osobně si myslím, že být stále online není příliš dobré. Člověk se stále více upíná na sociální média jako je Facebook nebo Instagram a náplní jeho života se stává spíše život na internetu než ve skutečnosti. Na druhou stranu díky sociálním mediím jsme schopni zůstat v kontaktu s lidmi z různých částí světa. Můžeme sledovat jejich příspěvky o tom, co prožili nebo právě prožívají, aniž bychom se jich museli přímo ptát a vyzvídat.

Nejnovější studie očních lékařů ukazují, že čím dál tím více lidí potřebuje brýle. Nejčastěji jsou to mladí lidé ve věku šestnáct až dvacet let. Výzkum prokázal, že hlavní příčinou zhoršování zraku je právě používání mobilních telefonů a práce na počítačích. Koneckonců i mě lékař během studia na gymnáziu předepsal brýle. Proč ale trávíme tolik času na sociálních sítích? Myslím si, že je to hlavně z toho důvodu, že na sociálních sítích dnes hodně lidí hledá jakýsi pomyslný ideál jak správně a šťastně žít. Hlavně mladí lidé hledají v médiích inspiraci. Těmto lidem se říká influenceři. Takovým influencerem je například česká rodina, která se na internetu objevuje jako “The Sikls”. Šiklovi se před rokem rozhodli, že už je nebaví žít život plný stereotypů a rozhodli se vyrazit na cestu kolem světa s jedním kufrem. Dnes už mají sta tisíce followers, to jsou uživatelé sociální sítě, kteří pravidelně vidí jejich příspěvky. Kamila a Ondřej Šiklovi spolu se svým 4 letým synem Elliotem jsou tak velkou inspirací pro mladé lidi, kteří chtějí cestovat.

Na sociálních sítích však nemusíme sledovat jen influencery nebo naše přátele, ale také můžeme sledovat různé firmy a podniky. Ty pomocí sociálních médií informují své zákazníky o různých akcích. Často je metoda informace přes sociální sítě tou nejefektivnější a nejrychlejší. Člověk nemá čas každý den kontrolovat webovou stránku dané firmy, ale na sociálních mediích trávíme průměrně alespoň hodinu a půl denně. Tudíž pravděpodobnost, že se o dané akci dozvíme, je celkem velká. I já se mnohdy dovím o velmi dobré nabídce od mé oblíbené firmy pomocí internetu. Pokud jde o mne, domnívám se, že dokážu využívat sociální média s rozumem. Ve chvíli, kdy mám pocit, že na sítích trávím víc času, než je zdrávo, dokážu si říct, tak dost a jdu se učit nebo se připravovat na výuku. Myslím si, že by se člověk ve svém vlastním životě měl řídit rčením „ všeho s mírou“. A co vy, máte stejný názor?

 

Hodnocení: 1 = výborně





Další podobné materiály na webu: